Tre år i backspegeln...

View previous topic View next topic Go down

Tre år i backspegeln...

Post by Hyland on Fri Mar 31, 2017 7:46 pm

Jag tänkte sammanfatta de tre lajv som varit och vår backstory. Det hela är ett amalgam av tidigare texter och nytt. Jag blandar friskt mellan in och off och är lite full så ha lite tålamod. Jag orkar inte korrläsa och Folke vaknar och gastar med jämna mellanrum. Så äre serru...

Castors gäng
Vi tillhörde ett gäng motordrivna plundrare och parasiter som kallas Skins eller Klnen, både av oss och andra. Vanligtvis gjorde vi ödemarken osäker. Vi tjackade upp oss på speed, klädde oss i djurhudar och anföll bosättningar och karavaner. I gänget är det vanligt med namn baserade på djur och något slags tro på totemdjur finns.

Kommer man utifrån och vill gå med i klanen får man ett nytt namn och allt tidigare glöms. Innan anfallen på bosättningar har gängets hemliga förtrupp bevistat byhålan som ska plundrats för att samla information och omintetgöra eventuella hot. Den förtruppen var vi som går under namnet “Castors gäng”.

(Blodsband 1, 2014)
För tre år sedan gick vårt stridsfordon 90 och blev av med ett av sina band, och gänget är strandsatta. Vi behöver en ny bandbult för att kunna laga fordonet och fortsätta plundra och parasitera på vår omgivning. Förtruppen, vi, vill givetvis inte avslöja vilka vi tillhör och har därför, som vanligt under våra infiltreringsuppdrag, antagit namnet Castors gäng. Vi utger oss denna gång för att vara skrotletare och zonvandrare. Namnet Castors gäng är något vi använt tidigare när vi infiltrerat byar (vi använder namnet i hopp om att få ett gott rykte som kompetenta huliganer vilket underlättar att få folk att anställa oss, men om någon genomskådat oss tidigare ligger det oss såklart i fatet).

Vi har en utpräglad gangstermentalitet och är beredda att gå över lik för att nå våra mål, samtidigt som vi under infiltreringsfasen måste uppföra oss så hyggligt vi kan, för att knyta kontakter och skapa förtroenden som sen kan utnyttjas. Vår disciplin är icke existerande och finns det pulver ballar sannolikt allt ur.

Med på Lajvet var Zeke, Leo, Grizzly och Aset

Under lajvet var uppdragen kring att kontakta något slags satellit. Man skulle springa till en punkt i Zonen. Nedgöra det som var där. Ta en databox till ett annat ställe där man skulle aktivera den. När man aktiverade den aktiverades också en spårsändare i boxen som man sen skulle ta tillbaka till byn genom zonen.

Under lajvet testade vi ett uppdrag. Det var inåthelvete svårt. Alla sprang på dom. Kvällarna spenderade vi med att mucka och lyssna på Asets högläsning ur Harlequinbok. Den handlade om Trevor som var rädd för att knulla. Vi tog nya tag med uppdragen och inser att vi inte kommer ha något övertag om vi inte ser till att skaffa ett. Vi rekognoserar hela norra delen av zonen i dagsljus. Den längst bort från sinterverket. Bestämmer namn på platser ritar in på karta. Letar stigar. På kvällen kommer uppdragen och ett råkar vara där. I stortsett utan det mest nödvändiga, cigg och öl. Tar vi oss fram. Mot alla odds lyckas vi nedgöra motståndet och genomföra uppdraget i sökarljusen från de fientliga fordonen som söker oss. Det får oss att vilja stanna kvar i staden som också attackeras av pansarvargar i en episk uppgörelse.

Blodsband 2, 2015, Himlens hämd.

Skrotjägarna i Castors gäng har nu blivit bofasta.
Året om gått sedan vargattacken har spenderats omväxlande i zonen, sökande efter fler av bunkerns skatter samt i allt som kan liknas vid en bar för att omsätta de surt förvärvade kapsylerna. En viss lokalpatriotisk anda har börjat smyga sig på gänget som inte alls saknar nomadlivet hos skinsen. Zonen kring gruvan börjar kännas som hemma. Viss oro föreligger dock för vad klanen ska ta sig till när de inser att Castors gäng fortfarande lever och med vilje håller sig undan...

Med på lajvet är Grizzly, Leo, Lupus, Aset och Zeke.

Med målet inställt på zonvandring och förra årets grandiosa kupp blir lajvet något av ett antiklimax. Mängden fordon har ökat drastiskt och vi är långsamma att ställa om taktik. Zonen är överkörd av bilar och motorburen ungdom varför intäkter uteblir. Castors gäng ställer därför om till att vara mer allt i allo. Kanske lite klassiska rån, bedrägerier och beskyddarverksamhet kan passa?

Blodsband 3 2016 - Stolthet, fördom och strålning.

Castors gäng har nu bott i kåkstaden där vi tuggat tuggumi och muckat gräl i ett par år och börjar så smått att anpassa sig till livet som bofasta. Vi går under många namn. Prisgägare. Muskler att hyra. Piller-trillare. Råskinn.

Finns det jobb som betalar någorlunda tar vi förmodligen det för att finansiera våra kemiska vanor. Tristess drabbar oss ofta svårt varför vi kastar saker på förbipasserande, röker finskt bly, dricker, använder pulver och skjuter mot skit i zonen. Ibland träffar vi. Kosthållning är hela kostcirkeln. Frukostkonserv. Lunchkonserv och middagskonserv. Lite korv går också ner. Parningslätet är hög hård jävla synthmusik och vi är högst territoriella. Skadar en person någon i flocken kommer personen dö eller vi dö för dennes hand.
Castors gäng. Kort sagt. En bunt råskinn av varierande kvalité.

Nu i utökad utgåva. Zeke, Aset, Galt, Sparven, Finken Leo, Lupus och Grizzly är de glada bråkmakarna.

Lajvet spenderas en hel del på uppdrag i zonen. Den här gången i någon slags herran på täppan variant där man ska hålla en position i en timma. Folk är rätt kass på att spela med när man försöker skoja till det. Striderna är ok. Grizzly, Galt och aset är hjältar. Fråga gärna. Ingen vet längre vad som är sant. I staden håller alla tuffingar på och härjar. Ingen vågar säga till när vi härjar högre. Det är svårmuckat men ganska skoj. Sparven och finken är djupt insyltade i klassiska lajvintriger. En som mot slutet på lajvet gör att Lupus får bygga en fantastisk väskbomb. Kanske det ballaste jag varit med om på lajv och alla i gruppen var med på något hörn. Fråga gärna. Ingen vet längre vad som är sant. Vi har sjukt kul på lajvet och konstaterar att vi nog ska gå än mer på spel i staden som ett hårt jävla gäng. Vi vill dock ut i zonen någon sväng då och då. En av lajvets roligaste scener är när Jag, lupus, Zeke och Galt är portade från en fest och smiter in med hjälp av Sparvens kina-hatt. Ingen vet längre vad som är sant.

Efter lajvet pratar vi mycket om rebranding och marknadsföring. Att driva saker till sin yttersta spets. Att ta allt till gränsen för anständighet och ha ännu ballare planer. Nu kommer ingen ihåg något.

Bra att veta OFF
Innan lajv 3 bröt ett rätt stort tjafs ut mellan någon i familjen Vrederberg (Gaggas bror Marcus grupp) och Skalin. Efter utredning kan vi konstatera att personen som tjafsade är dum i huvudet och kan inte skilja på roll och person. Påståenden om Skalin och hela gruppen kom fram. Dessa var att vi var machoidioter och manschauvinister på olika sätt. Skit i vilket men det innebär att vi har ett visst avstånd till dem inlajv. Marcus, Robin och någon till kommer gärna fram och lajvar och det är koscher men vi söker inte upp dom i lägret. Detta innebär inte att vi tar omvägar på gatorna. Det får de som känner besvär göra.

Det fanns också en stoooooor diskussion innan lajvet om genus och hur noga man måste vara för att inte kränka andra på lajvet. Vi som sa att vi kunde lajva hardcore var idioter som inte förstår hur jobbigt det är att vara tjock och ha menskopp. På riktigt. Jag råkade beskriva deras ståndpunkt med ordet åsiktskorridor, vilket jag fortfarande tycker är passande. Tydligen var man då också rasist. Bara så ni vet vad vi skojar om. Det är inget som vi bryr oss om in lajv men mitt tips är. Håll er borta från sådana diskussioner. Tyvärr kommer et nog inte gå för mig och några andra om det ballar ur som sist.

Trots detta har blodsband som lajv varit otroligt givande. Det mesta rollspelandet har varit inom gruppen eller med folk man fattat tycke för. Lajven har gett både äventyr, lite som när man var 18 och jagade orcher på blodigt allvar, fast bra, och karaktärsspel och lömskheter.

Ni som inte åkt tidigare. Ställ gärna frågor.
Ni som åkt tidigare. Fyll gärna på med det som kan tänkas vara relevant.

Over and out!

Grizzly/Hyland

Hyland
Admin

View user profile http://castors.forumotion.eu

Back to top Go down

Re: Tre år i backspegeln...

Post by Magnus on Sat Apr 01, 2017 7:46 am

Tack för den genomgången. Som jag förstår det hela så är Casrors gäng inte ett tradisionellt biker gäng. De är motorburena men mc har inte varit fokus. Liknar hirarkin mc-kulturens hirarki med president, vice president, sergeant at arms, fullvärdig medlem, prospect mm? Kan man tänka inslag av mc-väst (även om det inte är obligatorist). Jag har fattat det som att det blir för oniformt då. Men jag tänker om någon eller några enstaka har det som en kombo till övrig sunkig klädset (finns det bilder på hur ni sett ut tidigare?)

Finns det någon speciell karaktär som sakntas i gruppen som man kunde ta sig an, eller ska jag skapa en karaktär helt fritt?

Jag hyser stor avision mot all militant feminism och ängsliga jävla genus fjollor. Så jag håller mig borta från all sån diskusion. Ballar lajvet ur i sånna diskusioner åker jag hem. Vill bara lägga in den brasklappen i förväg.

Men jag ser fram mot att lajva i detta gäng igen, det ska bli askul. Nu haf jag ju aldrig airsoftlajvat så jag är motaglig för alla tipps och råd jag kan få. Vart köpper man bra och billiga vapen, vilken övrig utrustning behövs mm mm.

Magnus

View user profile

Back to top Go down

Post by Leo (Petter) on Sat Apr 01, 2017 10:04 am

wiki.bbreloaded.se/index.php/Castor%27s_crew
Följande skrevs inför förra bbr. Finns några bilder.

Leo (Petter)

View user profile

Back to top Go down

Post by Christer on Sat Apr 01, 2017 10:26 am

Asbra genomgång! Och wikin är också bra!

Jag skulle uppskatta om du inte kallade mig jävla genusfjolla, Magnus! Och jag vill inte bli könad!... Bög-unge!!!
Skämt åsido, jag är också rätt less på den här hysteriska hetsjakten och är faktiskt rätt orolig för att det tar död på hela hobbyn. Man kan inte göra rätt ibland och påpekar man det är man en del av problemet. Sjuka mängder härskartekniker för att visa på hur taskigt det är med härskartekniker... Självklart ska alla få delta på samma villkor och sexism, rasism och homofobi är det väl ingen som propagerar för men det tar ju såna orimliga proportioner så man baxnar. Det är fanimig rätt ruggigt hur en del diskussioner urarartar i såna hetsningar att det är ren nätmobbning. Och man tävlar om att trycka till folk så att det blir riktigt jävla otrevligt.
Jag ser mig som tolerant och lätt att ha och göra med. Om nån offer och ber mig lugnt och städat att trappa ner spel eller inte kalla den för nåt så gör jag det, no prov. Men om jag får off-skäll och gapas på, på BBR för att jag kallade en vuxen för killen/tjejen/tanten/gubben och därmed förminskade den eller könade en robot när jag borde sagt hen så lackar jag...

Vapen! Jag ska kolla med Marcus om han vill meka med mina puffror och får han ordning på dom så kan jag eventuellt ha en M4 (med bajonett...) och en beretta att låna ut Magnus.

Christer

View user profile

Back to top Go down

Post by Aset on Sat Apr 01, 2017 5:15 pm

Vi har inte haft ett vettigt fordon på flera år. Och auktoritet respekterar inte många av oss. Det är knappt vi respekterar Harlequinböcker längre ens.

Aset

View user profile

Back to top Go down

BBR wikin 2017

Post by Christer on Sat May 06, 2017 11:05 am

Leo (Petter) wrote:wiki.bbreloaded.se/index.php/Castor%27s_crew
Följande skrevs inför förra bbr. Finns några bilder.

Go vänner, borde vi inte uppdatera och fixa in oss på wikin 2017 så att folk vet at vi kommer och med lite tur söker kontakt innan? Vi behöver väl eg bara folks in-namn för att få till nåt skapligt utifrån det ni hade förra året och sen komplettera efter hand?

Christer

View user profile

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top